Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Gastgezinnen gezocht

  • tibo

    In september en in januari komen er een aantal scholieren uit Brazilie en Amerika in de leeftijd van 15 tot 20 jaar naar Nederland toe om kennis te maken met onze cultuur en taal. Deze jongeren zullen voor een periode van vijf of tien maanden hier naar school gaan en wonen bij een Nederlands gezin. Lijkt het u leuk een buitenlandse student wegwijs te maken in Friesland/Nederland en hem of haar de Nederlandse/ Friese gewoontes te laten leren kennen? Spreekt het u aan om kennis te maken met bijzondere buitenlandse gebruiken, gewoontes, gerechten en wilt u een buitenlandse student de tijd van haar of zijn leven te laten beleven in Nederland? Vraag dan nu vrijblijvend informatie aan via emailadres agnesonclin@hotmail.com (Agnes Onclin regio coördinator Friesland).

  • Sjoerd van der Galien

    Hallo Agnes,

    Ik woon met mijn zoon, Ricardo, hier op Palma de Mallorca en ben aan het onderzoeken naar de mogelijkheid een

    gastgezin voor hem te vinden.

    Hij heeft 5 jaar in Engeland op school gezeten en nu de laatste 3 jaar hier op Mallorca

    Zijn Moeder (overleden) was Portugees en ik kom uit Friesland

    Hij wil graag zijn laatste jaar in Nederland afmaken en doorstromen in militaire dienst.

    Ik heb contact met de Landmacht om dit in de militaire dienst doen maar daar hij op dit moment 15jr is, is er geen

    interne cursus waar ze door de week ondergebracht worden.

    Het gaat hoofdzakelijk om door de weeks onderkomen daar zijn familie in friesland woont waar hij in de weekenden onder gebracht kan worden.

    Heb jij een idee hoe ik dit zou kunnen doen?

    Met friendelijke groeten

    Sjoerd van der Galien